Guayasamin & Canoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Léo en Thijs - WaarBenJij.nu Guayasamin & Canoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Léo en Thijs - WaarBenJij.nu

Guayasamin & Canoa

Door: Thijs en Léo

Blijf op de hoogte en volg Léo en Thijs

13 April 2007 | Ecuador, Quito

Dag lieve mensen,

We kwamen er tot onze grote spijt eergisteren achter dat we al weken geen berichtje meer hebben achtergelaten. Het is de laatste weken ook niet echt heel boeiend geweest hier. Het enige wat we het vermelden waard vinden in ons bezoek aan het museum van Guayasamin (Ecuador’s bekendste kunstenaar), en ons bezoek aan de kustplaats Canoa (in het Nederlands vertaalt: Kano! ) afgelopen weekend.

Het museum van Guayasamin hebben we 3 weken geleden bezocht. Het is een groot betonnen gebouw waar honderden kunstwerken van Guayasamin hangen. Het was zijn droom om dat gebouw op die plaats, dicht bij zijn huis, te bouwen. Guayasamin is vooral bekend omdat hij het lijden van de mens over de gehele wereld in zijn aparte schilderkunst kan vangen. (Zie vooral de foto’s) Errug mooi maar errug triest!!!

Verder hebben we afgelopen weekend doorgebracht in Canoa. Een kustplaats 8 uur reizen van Quito af. Hierover valt eigenlijk niet veel te vertellen. Het hostal Coco Loco (De gekke kokosnoot), op aanraden van ons vorige huisgenootje Carola, was heel gezellig en had een geweldige ligging (30 meter van de kust!). De eigenaars waren een Nederlandse man en een Belgische vrouw. Het eten was goed (Nutella en lekkere koffie), het was alles bij elkaar erg goedkoop (81,50 dollar voor 3 nachten inclusief de drankjes en ontbijt + lunch) en we hebben heerlijk niks gedaan 4 dagen (Golf-springen, schelpjes zoeken en zonsondergangen kijken). Helaas moesten we zondagavond weer terug om maandag weer op onze stage te staan. Jammer maar helaas! Canoa staat op het lijstje voor de 2 extra weken die we achter ons verblijf aan gaan plakken. (Bekijk ook hier onze geweldige foto’s van)

Verder gaat alles eigenlijk z’n gangetje hier. We hebben gisteren de jungle definitief geboekt. Hier gaan we begin mei met de ouders van Léo en de zus + vriend heen.
Verder kunnen we eigenlijk geen bijzonderheden vermelden. Het leven is hier de afgelopen weken een beetje voorbijgevlogen. Saai, ik weet het, maar binnenkort komen er weer geweldige verhalen voor iedereen.

Hasta luego en een dikke beso, Léo en Thijs…..

  • 13 April 2007 - 06:36

    Yvonne:

    Ik kjk uit naar de spannende verhalen ;-)
    Maar een lekker relaxed weekend aan de kust lijkt me ook niet verkeerd hoor, zou ik ook wel willen..En weer leuke foto's, dat vertalen laat ik aan jullie over :-)
    Groetjes Yvonne (&Roel)

  • 13 April 2007 - 17:24

    Veerle :

    Hee! Jullie hebben natuurlijk echt geen idee wie ik ben, maar ik ben een vriendinnetje van Carola :D! Ik heb haar opgezocht toen ze in Ecuador zat, en wij zijn ook in Canoa geweest! Heeerlijk daar! Ik word echt helemaal jaloers op jullie als ik de foto's kijk en de verhaaltjes lees!
    Super mooie zonsondergang daar ook! Geweldig!
    Nou geniet nog van jullie verblijf ik Ecuador!

    groetjes Veerle

  • 13 April 2007 - 18:12

    Ad En Hanny :

    Hoi,
    mooie plaatjes, zelfs van de busreis.
    Het ziet er allemaal rustig en relaxt uit
    Ook wij hebben mooi weer, 22 graden is wel hoog voor de tijd van het jaar. Alles staat hier in de bloesem, ook leuk.
    Het nieuwe prinsesje van willem en maxima heet ariane.
    Vele groeten en kussen.
    Ad en Hanny

  • 15 April 2007 - 12:36

    Coby Moesker:

    fijn dat het goed gaat met jullie en wat een prachtige foto's hebben jullie weer laten zien.
    groetjes vanuit een zeer heet breda.

  • 16 April 2007 - 16:29

    Thijs En Léo:

    Vetste site ever met de mooiste foto´s !Keep up the good work !

  • 17 April 2007 - 18:45

    Bart:

    Hey mensen, "niet echt boeiend".. jullie raken volgens mij gewend/verwend daar!! Ik heb nog nooit in een bamboe-bed geslapen hoor! Maar fijn dat alles goed gaat en een keer golfje springen is ook niet zo verkeerd! Hier in Breda was het de afgelopen dagen echt knetter warm, hoezo klimaatverandering! Maar je hoort mij niet klagen!
    Xx

  • 18 April 2007 - 18:56

    Noor:

    Hey Thijs,
    ik heb inmiddels ook iet wat beter Spaans geleerd!!!!
    maar niet geheel duidelijk.
    Klopt het een beetje zo: Ik treur omdat er geen goede schoenen zijn vooral een kind heeft niets aan zijn voetjes???
    Zoiets of zit ik er langs?????
    hihi.

    Zo te zien vermaak je je opperbest.

    groetjes vanuit Kangoeroehofje.


  • 20 April 2007 - 16:55

    Crool:

    Heej lieve thijs en léonie!

    Leuk om weer even wat te lezen van jullie! Oeeehhh Canoa...Zó jaloers! Leuke foto's! Ga jullie dit weekend even uitgebreid mailen! Veel te vertellen!

    Hasta pronto! Muchos besos!

  • 01 Mei 2007 - 23:53

    Vertaal Dit Maar:

    Trieste tekst:
    Ik huilde omdat ik geen schoenen had
    tot ik een kind zag dat geen voeten had

  • 08 Mei 2007 - 10:34

    Reneetje:

    Hey thijs,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er daar een mooie dag van. Had je ook een sms gestuurd, maar als je die niet ontvangt bij deze dus!

    dikke kus reneetje

  • 08 Mei 2007 - 10:46

    Croool:

    Feliz cumpleaños!!!

  • 08 Mei 2007 - 12:24

    Dirk:

    Dag broeder en leo, als eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van de dag, ik heb al voor je gezongen vanochtend. Hier gaat alles heerlijk, ik werk alleen heel veel, maarja.
    Ik ben ook naar intwine geweest in de graanbeurs. kan niet wachten tot je trug bent.
    Nog veel plezier en de mazzel.
    je broertje Dirk

  • 09 Mei 2007 - 15:43

    Willeke:

    Hee!!..
    Ja ik reageer n beetje laat, de 1ste keer sinds jullie op reis zijn.. Maar ik lees stiekem wel af en toe wat jullie allemaal beleven daarzo en ik bekijk natuurlijk de mooie foto's die jullie maken.. er zitten echt hele mooie bij. En ik zag dat thijs gisteren jarig was, dus bij deze wilde ik je even feliciteren Thijs. Want o o wat oud ben je weer geworden.. Ik wens jullie nog veel plezier en succes in de jungle.
    Groetjes van Willeke en natuurlijk ook van Thomas...

  • 10 Mei 2007 - 12:57

    Yvonne:

    Bijna een maand voorbij en geen verhalen van jullie te zien :-( Jammer.. Maken jullie eigenlijk wel wat mee ha ha :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2007

We zijn weer terug !

06 Juli 2007

vakantie!

22 Juni 2007

Stages zijn afgerond!

06 Juni 2007

Meer foto´s Galapagos!

01 Juni 2007

Islas Galapagos
Léo en Thijs

Actief sinds 01 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 14664

Voorgaande reizen:

24 Januari 2007 - 01 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: